♪♫

Icon
Error

Einloggen

Profil: Angle
Nickname: Angle
Letzter Besuch: Donnerstag, 16. Februar 2017 19:26:00(UTC)
Anzahl der Posts: 2
[0,01% aller Posts / 0,00 Posts pro Tag]
Wie oft hat sich dieses Mitglied bedankt? 0 (Danke-Statistik anzeigen)
Wie oft wurde diesem Mitglied gedankt? 0
Für wie viele Posts des Mitglieds wurde sich bedankt? 0
Alle Posts des Mitglieds anzeigen
Thread: Experienced copywriter • English native speaker • 8-15h per week • remote work   Letzter Post
Geschrieben: Donnerstag, 16. Februar 2017 10:35:51(UTC)
Hi guys,

I have got an offer from a Swiss-based company that suits perfectly incoming Erasmus students.

If you are an experienced writer and English native speaker, this is something for you (if not, please read the call for action for inexperienced students below)

• Deadline for applications: 16 February 11 PM
  • Business area: IT (Blockchain driven content distribution)
  • Workload: 2-5 articles per week (longer), 1-2 one-page posts per week (keywords and research data will be provided by the company)
  • Deadlines: ad-hoc posts - delivery in 24 hours, articles - delivery by the end of the week.
  • Workplace: telecommuting (anywhere you have internet access)
  • Salary: negotiable (based on the international salary range for copywriters)

Your profile

• English native speaker
  • Excellent written communication skills
  • Experience in writing for international audience
  • Strong copywriting skills
  • IT knowledge preferred
  • Willingness to gain insights into specific IT areas

Please send your CV and portfolio 11 PM (published blog posts, articles, academic work, awards, etc.) to marek@markpaul.at. I am responsible for the initial screening, but the company will have the final word.

OFFER FOR INEXPERIENCED NATIVE SPEAKERS OF ALL LANGUAGES

If you were interested in short assignments related to proofreading, copywriting, online language tutoring, online mystery shopping, marketing, and transcultural communication, please fill in this short form.
I have got some new opportunities coming and if you are ready to learn new skills, you can carve a niche for yourself by gaining professional experience in the field during your university studies.

Registration form: https://newhires.typeform.com/to/F7m2Gm
Thread: Trados: Honorarspiegel für Wiederholungen?   Letzter Post
Geschrieben: Donnerstag, 11. August 2016 06:15:25(UTC)
Hallo Leute!

nach einem erfolgreichen Übersetzungstest wurde ich von einer Firma eine dauerhafte Zusammenarbeit an Fachübesetzungen aus dem Deutschen ins Slowakische angeboten. Der einzige Haken liegt aber daran an, dass ich der Firma meine Honorarvorstellung senden muss und ich habe keine Ahnung wie ich sie anfertigen soll - Wiederholungen im Trados wurden nämlich im Honorarspiegel Universitas nicht behandelt und alle Informationen, die ich im Internet gefunden habe, sind schon veraltet.

Z.B.:
http://www.proz.com/foru...etitions_in_trados.html

Reps __ ?%
100 __ ?%
95-99 __ ?%
85-94 __ ?%
75-84 __ ?%
0-74 __ ?%

Könnte mir bitte damit jemand helfen? Ich sollte meine Honorarvorstellung sobald wie möglich schicken. Weil es um keinen österreichischen Kunden handelt, bin ich mir auch nicht sicher, ob ich überhaupt österreischische Preise verrechnen soll. Was hält ihr davon?

Noch wichtige Infos:
- die Agentur wird mir ihr Cloud-TM zur Verfügung stellen
- für die Trados-Lizenz muss ich nicht bezahlen.
- es handelt sich um einen äußerst fachlichen Text